DEBILITATS
|
AMENACES
|
ALTER
1-
L'alumnat sols assisteix al centre un dia per setmana, amb la qual
cosa, de vegades es comporten com si no pertanyessin al centre.
2-
El dia que assisteixen al centre arrosseguen altres alumnes a
arribar tarda a classe.
3-
El professorat de guàrdia ha d'estar molt atent amb aquests
alumnes per tal que estigui a classe.
4.
Alguns alumnes, en cas de no complir amb el programa, retornaran
al grup ordinari, en el qual seguiran tenint un comportament
disruptiu.
ALUMNAT
AMB TC
1
La resistència a la innovació per part d’alguns professors
poc disposats a compartir experiències didàctiques, a fer ús de
les TIC a l'aula.
2.
Poca coordinació entre els equips docents.
3.
Una part del professorat no s'implica prou en les decisions
organitzatives
i de gestió i dificulta l'aplicació dels acords presos en les
reunions d’equip docent i d'altres
4.
Professorat que encara no entén que l’atenció a la diversitat
és cosa de TOTS, no sols del professorat especialista..
5.
Tutors desbordats per l’atenció i constant seguiment que es
presta a l’alumnat i famílies.
MEDIACIÓ
DE CONFLICTES
1.
Professorat que no creu en la Mediació, sols en les expulsions i
les mesures punitives.
2.
L'alumnat no vulgui fer mediació.
|
ALTER 1. Que no hi hagui empreses col·laboradores amb el centre. 2. La imatge negativa externa que tenen aquests alumnes. 3. Entorn socio-cultural baix. 4. Famílies d’alt risc social. ALUMNAT AMB TC 1. Des de educació se'ns demana flexibilitat però alhora també complir uns objectius i un currículum. 2. Entorn socio-cultural baix. 3. Famílies d’alt risc social. MEDIACIÓ DE CONFLICTES 1. Plantilla no definitiva (mobilitat del professorat). 2. Mobilitat de l’alumnat 3. Entorn socio-cultural baix. 4. Famílies d’alt risc social. 5 Poca relació dels alumnes fora del centre i cert risc d’exclusió social. 6 En les relacions que l’alumnat estableix fora del centre, també estan normalitzades les conductes violentes 7. Manca d’entitats i associacions vinculades a la joventut perquè els noi/es puguin establir contactes i vincles en el seu temps d’oci |
FORTALESES
|
OPORTUNITATS
|
ALTER
1.Bona
coordinació entre cap d’estudis, policia local i orientadora
per tal de fer seguiments d’alumnat absentista.
2.Bona
coordinació entre cap d’estudis i orientadora per fer seguiment
d’alumnat amb problemes educatius i/o conductuals.
3.
Bona relació amb l’entorn institucional (AJUNTAMENT) i
empresarial per a col·laboracions d’adequació de perfils
professionals per afavorir la inserció laboral.
4.
Bona relació Assessor-Famíies.
ALUMNAT
AMB TC
1.Bona
coordinació entre cap d’estudis, policia local i orientadora
per tal de fer seguiments d’alumnat absentista.
2.
Bona coordinació entre cap d’estudis i orientadora per fer
seguiment d’alumnat amb problemes educatius i/o conductuals.
3.
El professorat d’Orientació està molt conscienciat de
l’alumnat que té.
4.
L'alumnat se sent escoltat i millora la seva autoestima.
MEDIACIÓ
DE CONFICTES
1.
Mediadors motivats i implicats en
les tasques que desenvolupen.
2.
Instal·lacions d’ambient agradable i acollidor
3.Diversitat
d’oferta d’actuacions dirigides ala difusió de les bones
practiques de convivència.
4.
Agilitat en l’elaboració dels productes dels diferents eixos
(prevenció idifusió, formaciói gestió de conflictes)
5.
Vincle col·laboratiu amb els professionals que treballen en el
context sociocultural i comunitari.
6.
Panificació i organització dels processos de mediació.
7.
Col·laboració en l’elaboració de programes de convivència,
d'interculturalitat i mediació escolar.
8.
Bona imatge davant els usuaris.
9.Alta
eficàcia en els darrers canvis.
10.Alta
capacitat d’acció conjunta.
11. Equip
mediador multidisciplinari i tècnicament ben preparat.
12.
Actuació immediata davant dels conflictes.
|
ALTER
-
Reunions periòdiques entre el professorat de l'alumnat i
l'educadora social.
-
Seguiment exhaustiu del progrés dels alumnes.
-
L'alumat podrà obtenir una feina en acabar el programa.
ALUMNAT
AMB TC
1-
Bona coordinació entre policia local i el centre.
2.
Incrementar el nombre d’activitats inclusives per a diferent
tipus d’alumnat.
MEDIACIÓ
DE CONFLICTES
1-Treball
en xarxa amb entitats i organitzacions relacionades
amb l’ acollida de les persones immigrades i amb l’atenció
als ciutadans/es.
2-Interès
del centre en
la formació en la
gestió de conflictes
per la millora de la convivència
3-Interès
de l’alumnat dels centres educatius per a la
formació com a mediadors
4-
Interès de l’alumnat mediador del centre en la participació
d’activitats de formació i difusió del projecte.
5-
Interés dels pares per tal de formar par en la mediació de
conflictes del centre i la seva difusió tant externa.
5-
Xarxa
de serveis municipals en creixement.
6.
Possibilitat
de facilitar el diàleg, la comunicació i el treball cooperatiu
amb les famílies. És important desenvolupar la QUALITAT DE LA
INTERACCIÓ (Vigotsky).
7.
Enfortiment professional a partir de la formació.
|
dimarts, 6 de desembre del 2011
DAFO
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada