aquí us deixo un document per tal d'informar-vos de la tasca que ens hem proposat la Comissió de Mediació de Conflictes:
Hi
ha bàsicament tres àmbits d’intervenció:
- La PREMEDIACIÓ.
- La MEDIACIÓ “CLÀSSICA”.
- APLICACIÓ DE MESURES CORRECTORES DE CONDUCTES CONTRÀRIES A LA BONA CONVIVÈNCIA AL CENTRE.
1.-
La PREMEDIACIÓ
té per objectiu evitar
que una situaciò derivi en un conflicte,
per això és important que qualsevol membre de la Comunitat
Educativa que detecti aquesta situació ho comunique als companys de
l’equip de mediació, de manera directa o mitjançant una
sol·licitud d’intervenció que es depositarà a la bústia situada
enfront de consergeria.
2.-
La MEDIACIÓ
“CLÀSSICA”
s’aplica quan dues o més persones
es troben en una situació
conflictiva.
Té per finalitzar la intervenció d’una parella de mediadors per
orientar a les persones en conflicte , mitjançant l’ús del
diàleg, a la recerca d’una solució al conflicte que siga
satisfactòria per a les dues parts. El procediment per sol·licitar
la intervenció de l’equip de mediació és el mateix que al cas
anterior.
Tant
la premediació com la mediació “clàssica” es començaran a
aplicar, amb profunditat, quan els professors de mediació hagin
completat la seva formació, és a dir, a partir del dia 14 de gener. Mentrestant, fan la mediació el professorat que ha fet cursos de mediació Això es fa amb la intenció de tenir un coneixement més profund de
les estratègies a seguir en cada cas i garantir una major eficiència
en les actuacions que es duran a terme.
3.-
APLICACIÓ DE MESURES CORRECTORES DE CONDUCTES CONTRÀRIES A LA BONA
CONVIVÈNCIA AL CENTRE.
En
aquest cas, els recursos humans i físics de mediació s’apliquen
com a eina per a la millora de la convivència al centre.
El
procediment que es segueix és el següent:
1. Els
caps d’estudis informen a la coordinadora de mediació dels
alumnes amb falta lleu o greu que realitzaran algún dia d’”expulsió
interna”, així com el tipus de falta comesa. Aquesta sel·lecció
de l’alumnat es fa tenint en compte la predisposició de l’alumnat
a assistir al centre i, en el seu cas, el grau d’aprofitament en
intervencions anteriors
2. La
coordinadora de mediació comunica setmanalment, a la resta de
companys/es de l’equip de mediació, l’alumnat que s’ha
d’atendre i el tipus de falta comesa, per tal de sel·leccionar
els recursos a treballar amb ells. Al mateix temps, envia un SMS al
professorat d’aquestos alumnes perquè li preparin la feina que ha
de realitzar, relacionada amb el currículum . Aquesta feina s’ha
d’anotar al “Quadernet de recollida de feina “situat entre les
safates de recollida de la feina dels professors absents".
3. Cada
dia que s’ha d’atendre a algún alumne, la coordinadora de
mediació fa arribar a la biblioteca la feina relacionada amb el
currículum que ha de fer l’alumnat i el seu horari de classe., ja
que cada sessió l’alumnat ha de realitzar activitats del
currículum de la matèria corresponent i altres activitats
correctores de la conducta que ha suposat la falta ( d’habilitats
socials, tècniques d’organització i aprofitament del temps,
prevenció del consum de substàncies adictives, de resolució de
conflictes,...).
4.Cada
professor de guàrdia de mediació registra a un quadernet de
seguiment de l’alumnat, la seva assitència , així com la seva
actitud i les activitats i qüestions tractades, i a partir d’ahi
i de l‘intercanvi de punts de vista entre els membres de l’equip
de mediació, es fa una valoració del grau d’aprofitament de
l’alumnat.
5. S’informa
als tutors dels resultats obtinguts i de les activitats realitzades
amb l’alumnat.
6. Cadascú
dels alumnes és cootutoritzat , a partir d’aquest moment, per un
membre de l’equip de mediació, que s’encarregarà de fer un
seguiment més personalitzat d’aquest junt amb el/la tutor/a.
En
general, la nostra valoració ha estat positiva, ja que dels tretze
alumnes que hem atès , nou han valorat l’atenció prestada i
s’han mostrat receptius i concients de la necessitat d’un
compromís personal, i de sabre posar-se en el lloc dels altres i de
l’ús del diàleg, com alternativa més valuosa en la relació amb
les altres persones.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada